Θέση: Θεσσαλονίκη Επιφάνεια: 200m2 Κατάσταση: Υλοποιημένο Έτος: 2017 Ομάδα: Λούις Μπαρώ, Κλέλια Ντάσση, Ελισάνια Μιχαλοπούλου Φωτογραφίες: Μαρία
Καρακίτσιου Ο σχεδιασμός της πιλοτικής σύνθετης εμπορικής μονάδας,
μίας νεοεισερχόμενης εταιρείας εμπορίας και διαχείρισης ενέργειας, αποτελεί μία
σημαντική συνθετική πρόκληση. Αποτελεί ουσιαστικά το σημείο έναρξης ενός
δικτύου καταστημάτων που θα αναπτυχθεί σε όλη την Ελλάδα. Μέσω σχεδιαστικών
χειρονομιών και συνθετικών αποφάσεων αποκτά υλική υπόσταση η φιλοσοφία, οι
αρχές καθώς και η εμπορική ταυτότητα της εταιρείας. H συνθετική διαδικασία υπήρξε
δύσκολη και μη γραμμικής πορείας, παλεύοντας να επιτύχει μία ισορροπία μεταξύ
του σύγχρονου και δυναμικού σχεδιασμού και της αίσθησης οικειοποίησης του χώρου
από τον πελάτη-επισκέπτη δίχως να φοβίζει και να απομακρύνει.
Στο ισόγειο χωροθετείται η εμπορική λειτουργία της
μονάδας (κατάστημα – χώρος εξυπηρέτησης πελατών) καθώς και οι άμεσα
συνδεδεμένες με αυτήν υποστηρικτικές λειτουργίες. Στον όροφο βρίσκονται
διοικητικές γραφειακές λειτουργίες.
Πρωταγωνιστικό ρόλο παίζει το δίκτυο φωτοσωλήνων led με
ελεύθερης χάραξης τοποθέτηση επί οροφής με αναδίπλωση επί τοίχου, το οποίο
αποτελεί μία οπτική ερμηνεία της ροής της ενέργειας και επηρέασε συνολικά το
σχεδιασμό.
Η διάταξη των λειτουργιών στο ισόγειο αρθρώθηκε
αφαιρετικά και αποτελεί εσκεμμένη σχεδιαστική χειρονομία η δημιουργία μίας
«χωρικής ανάσας» στην καρδιά του ισογείου. Το σύνολο των στοιχείων προβολής
καθώς και τα σημεία εξυπηρέτησης τοποθετούνται στην περίμετρο του χώρου καθώς
και στο πίσω όριο μαζί με τις υποστηρικτικές λειτουργίες. Η συνολική εποπτεία
του χώρου και η απρόσκοπτη κίνηση προς την επιθυμητή ζώνη εξυπηρέτησης ή ενημέρωσης
συμβάλει σημαντικά στην εργονομία του χώρου.
Στο σύνολο των κάθετων επιφανειών καθώς και στην οροφή
και στο δάπεδο συναντάται διάστρωση πατητής τσιμεντοκονίας σε γκρι, στιλπνή
επιφάνεια με ορατή την χειρωνακτική επεξεργασία δημιουργώντας έναν ουδέτερο
καμβά δίχως αρμούς με α’ σκοπό την ανάδειξη τριών βασικών στοιχείων: α) του δικτύου
φωτοσωλήνων β) των στοιχείων προβολής και γ) των ειδικού σχεδιασμού σημείων
εξυπηρέτησης και ενημέρωσης.
|