EN | GR
 
 
ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ
ΕΣΩΤΕΡΙΚΟΙ ΧΩΡΟΙ
ΕΚΘΕΣΙΑΚΑ
ΑΡΧΕΙΟ ΕΡΓΩΝ
 

Πιλοτικό Kατάστημα ΗΡΩΝ

ΕΣΩΤΕΡΙΚΟΙ ΧΩΡΟΙ
 

Θέση: Αθήνα
Κατάσταση: Υλοποιημένο
Έτος: 2019
Ομάδα: Λούις Μπαρώ, Ελισάνια Μιχαλοπούλου, Στέλλα Μητσογιάννη, Αλίκη Σιγάλα
Φωτογραφική Αποτύπωση: Γιώργης Γερόλυμπος

Η ομάδα μας κλήθηκε από την εταιρεία Ήρων Θερμοηλεκτρική ΑΕ να παρουσιάσει το concept design του πιλοτικού της καταστήματος, στο διάστημα Μαΐου - Ιουνίου του 2018. Η πρόταση κατατέθηκε στα πλαίσια κλειστού διαγωνισμού που πραγματοποίησε η εταιρεία για την επιλογή της σχεδιαστικής προσέγγισης που μπορούσε να εκπροσωπήσει καλύτερα την παρουσία της στην αγορά.

Κατά τη διαδικασία σχεδιασμού, το γνωσιακό μας πεδίο διευρύνθηκε ως προς τις ιδιαίτερες απαιτήσεις της εταιρικής σήμανσης, καθώς κληθήκαμε να σχεδιάσουμε εξ αρχής το δίκτυο καταστημάτων, προσπαθώντας μέσω αρχιτεκτονικού σχεδιασμού να υλοποιήσουμε ένα δυναμικό εμπορικό περιβάλλον, σύγχρονης αισθητικής.

Η ανάδειξη του διττού χαρακτήρα της εταιρείας, ως πάροχου ηλεκτρικής ενέργειας αλλά και ως παραγωγού, σε συνδυασμό με το ζητούμενο μίας εμφατικής, πρώτης παρουσίας, στον ιδιαίτερα ανταγωνιστικό χώρο της ενέργειας, αποτέλεσαν τις βασικές προκλήσεις. Οι προφανείς αναφορές και οι «εύκολες» σχεδιαστικές χειρονομίες εντυπωσιασμού απορρίπτονται και η προσέγγιση ανασύρει στοιχεία από την αισθητική των εργοστασιακών μονάδων και των μονάδων παραγωγής, με την επιλογή ενός απαιτητικού συμβολισμού.

Στη συγκεκριμένη περίπτωση, το στοιχείο της αντίστιξης και αντίθεσης του ζεύγους συμβόλων «+» και «-» λειτουργεί αντίστροφα, καθώς δημιουργείται συζευκτικά και συνολικά μετατρέπεται σε στοιχείο αναφοράς στις εξωτερικές και εσωτερικές επιφάνειες επένδυσης και προβολής προϊόντων. Η νοητική και οπτική παραπομπή στη βασική αρχή του ηλεκτρισμού, των θετικά και αρνητικά φορτισμένων ιόντων, καθώς και στην κίνηση από τον αρνητικό στο θετικό πόλο, είναι σαφής.

Οι βασικές λειτουργίες πωλήσεων και εξυπηρέτησης κοινού χωροθετούνται στην βασική ισόγεια στάθμη, η οποία εξυπηρετείται από δύο εισόδους, και έτσι η διαμπερής κίνηση επιτρέπει πολλαπλές θεάσεις και ευκολότερη ανάδειξη των προϊοντικών ζωνών. Οι χώροι γραφειακής υποστήριξης βρίσκονται στον όροφο, ενώ οι βοηθητικοί και αποθηκευτικοί χώροι στο υπόγειο.

Ήπιοι χρωματικοί τόνοι σε οροφές, τοίχους και δάπεδα, σε υπόλευκες και γκρι αποχρώσεις, δημιουργούν το οπτικό υπόβαθρο για να αναδειχθούν, μέσω του έντονου χρωματισμού και της επιλογής υλικού, στοιχεία που προβάλλουν τη σημασία της παραγωγικής μονάδας – εργοστασίου της εταιρείας. Η χρήση γκρι εποξειδικής βαφής υψηλής αντοχής, σε συνδυασμό με την απεικόνιση μίας μεθερμηνείας του ηλεκτρικού κυκλώματος με έντονη κίτρινη βαφή, λειτουργεί ως απεικονιστικό μέσο σήμανσης της κίνησης στο χώρο. Τα στοιχεία κινητής επίπλωσης επιλέγονται σε έντονους, μπλε και κόκκινους χρωματισμούς.

Η συστοιχία γραμμικών φωτιστικών σε ασύμμετρη διάταξη στο χαμηλό τμήμα του καταστήματος, έρχεται σε αντιδιαστολή με την αυστηρή διάταξη στα στοιχεία επίπλωσης και στις φωτιστικές επιφάνειες από ημιδιάφανο πολυκαρμπονικό στην οροφή, με στόχο τη σύνθεση ενός δυναμικού περιβάλλοντος.

Η οριστικοποίηση του σχεδίου και η ολοκλήρωση της μελέτης εφαρμογής πραγματοποιήθηκε κατόπιν της τελικής επιλογής καταστήματος στην Αθήνα, στο διάστημα μεταξύ Σεπτεμβρίου και Νοεμβρίου του 2018. Προσθετικά επί της αρχιτεκτονικής ιδέας λειτούργησαν το τμήμα Marketing και το τμήμα Πωλήσεων της εταιρείας, καθώς και η συνεργαζόμενη διαφημιστική εταιρεία Cream, εμπλουτίζοντας με μηνύματα τους προβλεπόμενους χώρους σήμανσης και συνεισφέροντας δημιουργικά στη σύνθεση της τελικής ολοκληρωμένης εικόνας του.

Η κατασκευή του πιλοτικού καταστήματος της Αθήνας ξεκίνησε το Φεβρουάριο του 2019 και ολοκληρώθηκε τον Απρίλιο, από την εταιρεία VITAEL AE.

-  Η ομάδα σχεδιασμού -

 
 
back
 
 
EN
GR
 

Πιλοτικό Kατάστημα ΗΡΩΝ

ΕΣΩΤΕΡΙΚΟΙ ΧΩΡΟΙ

Θέση: Αθήνα
Κατάσταση: Υλοποιημένο
Έτος: 2019
Ομάδα: Λούις Μπαρώ, Ελισάνια Μιχαλοπούλου, Στέλλα Μητσογιάννη, Αλίκη Σιγάλα
Φωτογραφική Αποτύπωση: Γιώργης Γερόλυμπος

Η ομάδα μας κλήθηκε από την εταιρεία Ήρων Θερμοηλεκτρική ΑΕ να παρουσιάσει το concept design του πιλοτικού της καταστήματος, στο διάστημα Μαΐου - Ιουνίου του 2018. Η πρόταση κατατέθηκε στα πλαίσια κλειστού διαγωνισμού που πραγματοποίησε η εταιρεία για την επιλογή της σχεδιαστικής προσέγγισης που μπορούσε να εκπροσωπήσει καλύτερα την παρουσία της στην αγορά.

Κατά τη διαδικασία σχεδιασμού, το γνωσιακό μας πεδίο διευρύνθηκε ως προς τις ιδιαίτερες απαιτήσεις της εταιρικής σήμανσης, καθώς κληθήκαμε να σχεδιάσουμε εξ αρχής το δίκτυο καταστημάτων, προσπαθώντας μέσω αρχιτεκτονικού σχεδιασμού να υλοποιήσουμε ένα δυναμικό εμπορικό περιβάλλον, σύγχρονης αισθητικής.

Η ανάδειξη του διττού χαρακτήρα της εταιρείας, ως πάροχου ηλεκτρικής ενέργειας αλλά και ως παραγωγού, σε συνδυασμό με το ζητούμενο μίας εμφατικής, πρώτης παρουσίας, στον ιδιαίτερα ανταγωνιστικό χώρο της ενέργειας, αποτέλεσαν τις βασικές προκλήσεις. Οι προφανείς αναφορές και οι «εύκολες» σχεδιαστικές χειρονομίες εντυπωσιασμού απορρίπτονται και η προσέγγιση ανασύρει στοιχεία από την αισθητική των εργοστασιακών μονάδων και των μονάδων παραγωγής, με την επιλογή ενός απαιτητικού συμβολισμού.

Στη συγκεκριμένη περίπτωση, το στοιχείο της αντίστιξης και αντίθεσης του ζεύγους συμβόλων «+» και «-» λειτουργεί αντίστροφα, καθώς δημιουργείται συζευκτικά και συνολικά μετατρέπεται σε στοιχείο αναφοράς στις εξωτερικές και εσωτερικές επιφάνειες επένδυσης και προβολής προϊόντων. Η νοητική και οπτική παραπομπή στη βασική αρχή του ηλεκτρισμού, των θετικά και αρνητικά φορτισμένων ιόντων, καθώς και στην κίνηση από τον αρνητικό στο θετικό πόλο, είναι σαφής.

Οι βασικές λειτουργίες πωλήσεων και εξυπηρέτησης κοινού χωροθετούνται στην βασική ισόγεια στάθμη, η οποία εξυπηρετείται από δύο εισόδους, και έτσι η διαμπερής κίνηση επιτρέπει πολλαπλές θεάσεις και ευκολότερη ανάδειξη των προϊοντικών ζωνών. Οι χώροι γραφειακής υποστήριξης βρίσκονται στον όροφο, ενώ οι βοηθητικοί και αποθηκευτικοί χώροι στο υπόγειο.

Ήπιοι χρωματικοί τόνοι σε οροφές, τοίχους και δάπεδα, σε υπόλευκες και γκρι αποχρώσεις, δημιουργούν το οπτικό υπόβαθρο για να αναδειχθούν, μέσω του έντονου χρωματισμού και της επιλογής υλικού, στοιχεία που προβάλλουν τη σημασία της παραγωγικής μονάδας – εργοστασίου της εταιρείας. Η χρήση γκρι εποξειδικής βαφής υψηλής αντοχής, σε συνδυασμό με την απεικόνιση μίας μεθερμηνείας του ηλεκτρικού κυκλώματος με έντονη κίτρινη βαφή, λειτουργεί ως απεικονιστικό μέσο σήμανσης της κίνησης στο χώρο. Τα στοιχεία κινητής επίπλωσης επιλέγονται σε έντονους, μπλε και κόκκινους χρωματισμούς.

Η συστοιχία γραμμικών φωτιστικών σε ασύμμετρη διάταξη στο χαμηλό τμήμα του καταστήματος, έρχεται σε αντιδιαστολή με την αυστηρή διάταξη στα στοιχεία επίπλωσης και στις φωτιστικές επιφάνειες από ημιδιάφανο πολυκαρμπονικό στην οροφή, με στόχο τη σύνθεση ενός δυναμικού περιβάλλοντος.

Η οριστικοποίηση του σχεδίου και η ολοκλήρωση της μελέτης εφαρμογής πραγματοποιήθηκε κατόπιν της τελικής επιλογής καταστήματος στην Αθήνα, στο διάστημα μεταξύ Σεπτεμβρίου και Νοεμβρίου του 2018. Προσθετικά επί της αρχιτεκτονικής ιδέας λειτούργησαν το τμήμα Marketing και το τμήμα Πωλήσεων της εταιρείας, καθώς και η συνεργαζόμενη διαφημιστική εταιρεία Cream, εμπλουτίζοντας με μηνύματα τους προβλεπόμενους χώρους σήμανσης και συνεισφέροντας δημιουργικά στη σύνθεση της τελικής ολοκληρωμένης εικόνας του.

Η κατασκευή του πιλοτικού καταστήματος της Αθήνας ξεκίνησε το Φεβρουάριο του 2019 και ολοκληρώθηκε τον Απρίλιο, από την εταιρεία VITAEL AE.

-  Η ομάδα σχεδιασμού -

 
 
back
 
 
find out more about us in..
FACEBOOK | LINKEDIN | PINTEREST | INSTAGRAM
COPYRIGHT @2016 BARAULT | ALL RIGHTS RESERVED